Vārda dienu svin: Mirta, Ziedīte

Daži iemesli, kāpēc salīdzāt pakalpojumu cenas un kvalitāti

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Vai jūsu kā patērētāja paradumu klāstā ietilpst preču un pakalpojumu cenu un kvalitātes salīdzināšana? Skaidrs, ka izvēli pirkt vienu vai otru preci, izmantot vienu vai otru pakalpojumu, veido daudzi faktori, tomēr vienam no tiem vajadzētu būt arī salīdzināšanas procesā iegūtajai informācijai. Kāpēc to darīt un kādus ieguvumus tas var sniegt? 

Ietaupi savu naudu
Salīdzinot preču un pakalpojumu cenas, iespējams ietaupīt savu naudu. Pat tad, ja varat sevi saukt par pārtikušu cilvēku, nenozīmē, ka jums ir jāpārmaksā, ja varat to pašu iegūt izdevīgāk. 

Protams, vienmēr jāizvērtē, vai neliela cenu starpība patiesībā būs arī ietaupījums, jo var gadīties, ka pēc otras preces vēl jābrauc pakaļ vai jāmaksā lielāka piegādes maksa. Bet salīdzināšana ir process, kas ļauj patēriņa brīdi neaudz attālināt un ar skaidru prātu izvērtēt situāciju, iespējamos variantus un ieguvumus katras izvēles gadījumā. Izdarot izvēli emociju iespaidā, var nākties samaksāt daudz vairāk.

Cenu un kvalitātes salīdzināšana īpaši svarīga ir tad, ja meklējat kādu ilgtermiņa pakalpojumu, piemēram, TV un interneta nodrošinātāju, mobilo sakaru operatoru, banku, kurā atvērt kontu, apdrošināšanas pakalpojumus un noteikti arī kredītpakalpojumus. Šajos gadījumos tiek slēgti līgumi, saistības ir ilgtermiņa, tāpēc arī pārmaksa vai ietaupījums attieksies uz ilgāku laiku un uz lielākām naudas summām.

Piemēram, salīdzinot hipotekāros kredītus un izvēloties sev izdevīgāko, ietaupīti var tikt pat vairāki tūkstoši eiro.

Iegūsti augstāku kvalitāti
Cenu salīdzināšanas procesā neizbēgami pievērsīsiet uzmanību arī kvalitātei, kas ir viens no faktoriem, kas mijiedarbojas ar cenu. Zemāka cena daudzos gadījumos var nozīmēt arī zemāku kvalitāti, bet ne vienmēr. Daudzās preču un pakalpojumu grupās iespējams atrast tikpat kvalitatīvas alternatīvas par izdevīgāku cenu. Te vairāk jautājums ir par prestižu un zīmoliem, kas bieži vien arī veido šo sadārdzinājumu.

Kvalitāte mūsdienu patērētājam ir ļoti svarīga, par to viņš gatavs maksāt vairāk, bet noteikti ne pārmaksāt. Tas nav nepieciešams. Tāpēc vienmēr labāka salīdzināt cenas vienai un tai pašai precei vai pakalpojumam dažādās vietās.

Balso ar savu maku
Izvēloties vienu vai otru preci un pakalpojumu, patērētājs izrāda savu nostāju un dod signālus uzņēmējiem. Patērētājs balso ar savu maku un parāda, kādas cenas un kvalitāte viņam patīk. Katra jūsu kā pircēja un klienta izvēle arī veido ekonomiku, ietekmē uzņēmumu peļņu, to, kādus lēmumus uzņēmums pieņem, kādu politiku veido. 

Atsakoties no nepamatoti sadārdzinātām precēm un pakalpojumiem, nekvalitatīvas klientu apkalpošanas un citām jums kā patērētājam nepieņemamām lietām, uzņēmējs saņem signālus, ka, ja grib saglabāt biznesu, ir jāmainās, jāpielāgojas, jāpiedāvā tas, ko klients vēlas.

Pieradums ir spēcīgs, bet nav nemaināms
Daudzas mūsu ikdienas izvēles attiecībā uz patēriņu nosaka pieradums, tradīcijas, sabiedrība spiediens, mārketinga ietekme utt. Tomēr katram atbildīgi un kritiski vajadzētu paskatīties uz saviem izdevumiem un to, kam īsti atdodat naudu, ko nopelnāt. Ir vērts pārskatīt savus ieradumus un izkāpt no komforta zonas, kas varbūt vairs nemaz nav tik komfortabla. 

Piemēram, jau sen nojaušat, ka maksājat par TV pakalpojumiem daudz vairāk nekā kaimiņi, bet negribas, ir kauns, slinkums nodarboties ar līguma uzteikšanu un jauna pakalpojumu sniedzēja meklēšanu. Jā, process var būt ne tika viegls, aizņemt laiku, bet izdarot to vienā situācijā, nākamajā jau būs vieglāk.  Kāpēc beidzot nenomainīt banku vai frizieri, ja vairs īsti neesat apmierināts ar kvalitāti un izmaksām? Jūs varat nomainīt pat kredītdevēju, ja šķiet, ka aizdevums ir pārāk dārgs. Veicot pārkreditāciju, iegūsiet citu aizdevēju un jaunus aizdevuma nosacījumus.

 

Apmaksāta publikācija

Dalīties.

Atstāt Ziņu