Vārda dienu svin: Vēsma, Fanija

Kā pareizi izvēlēties smaržas vīrietim

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Viņi ir līdzīgi mums, bet pavisam savādāki. Viņi savādāk uztver smaržas un tāpēc pavisam savādāk izvēlas parfimēriju. Interesanti, kā tieši viņi to dara…
Piemērotu vīriešu smaržu izvēle – tā ir ļoti darbietilpīga lieta, bet tas ir tā vērts. Jo smaržu, neskatoties uz tā gaisīgumu, caurspīdīgumu un netveramību, dēvē par vienu no spēcīgākajiem ieročiem. Tām piemīt milzīgs tuvākās apkārtnes ietekmēšanas spēks emocionālā līmenī un tas spēj papildināt, padarīt daudz pilnīgāku cilvēka tēlu, bet var arī, tieši pretēji, izjaukt harmoniju, izsaukt nepatiku vai pat agresiju.

Kā trāpīt „desmitniekā” izvēloties smaržas?
Kā liecina statistikas dati, no visiem parfimērijas veikalu apmeklētājiem vīrieši sastāda vienu trešdaļu. Nav nekāds brīnums, jo katram trešajam vīrietim smaržas iegādājas sieviete. Kā liecina parfimērijas veikalu darbinieku novērojumi, vīrieši šādos veikalos ierodas ar konkrētu mērķi un nekad neiegriežas „tāpat vien”, kā bieži to dara sievietes. Dažreiz viņi ieskrien šeit, lai iegādātos smaržas savai mīļotajai sievietei, pie kam lielākai daļai no viņiem ir nepārvarama vēlme pēc iespējas ātrāk iegādāties kaut ko, lai beidzot varētu doties projām.
Savukārt tad, ja vīrieši izvēlas smaržas sev, viņi kļūst dāsni un ziņkārīgi, viegli ietekmējami, ne īpaši pārliecināti par sevi, pakļaujas stereotipu ietekmei. Kā rāda prakse, tad lielākais vairums iegādājas maksimāla tilpuma parfimēriju.
Vīrieši ļoti viegli pakļaujas reklāmas ietekmei. Viņi var neatcerēties smaržu nosaukumu, bet emocionālais iespaids un parfīma zīmols noteikti iespiedīsies viņu atmiņā, aicinot nekavējoties iegādāties šo produktu. Speciālisti apgalvo, ka pēc masveida vīriešu parfimērijas reklāmas kampaņas īstenošanas pārdošanas apjomi strauji pieaug.
Diemžēl vairums vīriešu ir ļoti konservatīvi un ir uzticīgi vienam aromātam. Protams, uzticība – tas ir labi, bet labāk tad, ja tas izpaudīsies attiecībā uz sievietēm. Bez tam, spēcīgais dzimums, atšķirībā no vājā dzimuma, ir samērā ierobežots līdzekļos, kas varētu pasvītrot viņa individualitāti. Zinot visu iepriekš minēto, rodas jautājums, pēc kā vadīties, izvēloties aromātu viņam?
Vīrietis, kam ir noteikts mērķis. Viņš skaidri zina kāda parfimērija viņam vajadzīga. Ieejot parfimērijas veikalā, viņš ir lietišķs un maz ieklausās pārdevēju ieteikumos. Šāda veida pircējus var iedalīt vairākos tipos:

Jaunumu mednieks: steidz iegādāties iepatikušos aromātu, neuztraucoties par to, vai tas viņam būs piemērots.
Jūsu rīcība: uzdāviniet viņam “pēdējo modes kliedzienu” – noteikti nekļūdīsieties.

Tāds, kurš mīl tikai vienu aromātu: viņš ilgstošu meklējumu rezultātā izvēlas vienu smaržu tipu, tāpēc mainīgā parfimērijas mode viņu maz interesē – viņš dod priekšroku vairākiem dārgiem klasiskiem aromātiem.
Jūsu rīcība: uzdāviniet viņam iecienītā tipa aromātu – svaigo aromātu cienītājam uzdāviniet „jūras svaiguma” aromātu, bet sīvu aromātu cienītājam – austrumu aromātu.

Konkrēta zīmola cienītājs: viņam patīk nēsāt viena zīmola apģērbu, aksesuārus, kā arī iegādāties tā paša zīmola smaržas.
Jūsu rīcība: uzdāviniet kādu jaunu aromātu no viņa iecienītā zīmola.

Konservatīvs vīrietis: parasti tas ir vīrietis labākajos gados, viņš nevēlas mainīt daudzu gadu garumā lietoto aromātu un ārkārtas gadījumā piekritīs kaut kam ļoti līdzīgam vecajam aromātam – iekārdināt viņu ar kādu jaunu smaržu būs grūti.
Jūsu rīcība: kāda konkrēta aromāta cienītājam vislabāk uzdāvināt tieši tādas pašas smaržas, necenšoties neko mainīt.

Vīrietis ar izteiktu bara instinktu: aromāts tāds pats kā „Jānim” viņam kalpo kā piederības zīme noteiktai sociālai grupai.
Jūsu rīcība: iegādājieties tās smaržas, kuru iecienījuši visi viņa draugi vai darba kolēģi.

Vīrietis, kurš pagaidām nav izvēlējies neko konkrētu: Viņš ir pilnībā gatavs uzticēties citu viedoklim un izvēlei. Viņu viegli ietekmēt, tāpēc izdzirdot frāzi: „īsta vīrieša smaržas”, noteikti to iegādāsies un lietos. Slikti reaģē uz vārdiem „vaniļa”, „ziedu”, „izsmalcināts”.
Jūsu rīcība: varat uzdāvināt smaržas, kas patīk Jums pašai, papildinot to ar leģendu, piemēram, šādu: „šo aromātu reklamējošais vīrietis ir tik pat vīrišķīgs, spēcīgs un gandrīz tik pat gudrs kā Tu…”

Ņemot vērā vīriešu parfimērijas izvēles taktiku, nevajadzētu aizmirst to, ka mums, sievietēm, arī ir savi noslēpumi. Piemēram, mēģiniet iztēloties savu vīrieti kādas filmas galvenajā lomā. Kāds tēls viņam vislabāk būtu piemērots?  

Mīlnieks – tādu lielos daudzumos uz ekrāniem atveido Ričards Gīrs un Hjū Grānts: neatvairāms, galants, romantisks, maigs. Viņam nav nekādu trūkumu. Šādam vīrietim būs piemērotas maigas smaržas ar vieglu sīvuma akcentu.  

Grāvējfilmu varonis, kurš vienlaicīgi līdzīgs gan Brūsam Vilisam, gan arī Arnoldam Švarcnēgeram. Ļoti sportisks. Ļoti uzticams. Ļoti spēcīgs. Ļoti godīgs. Ļoti patīk svaigi citrusaugļu un „jūras svaiguma” parfimērijas kompozīcijas un jebkurš aromāts, kura nosaukumā figurē vārds „sports”.  

Īsts mačo, Antonio Banderasa varonis – protams, mazliet brutāls un patmīlīgs, bet cik viņš ir jauks! Tik ambicioziem vīriešiem būs kā reizi piemēroti šipra aromāti.

Detektīva žanra varonis – inteliģents, ļoti lietišķs un lielisks profesionālis, nevainojams stils – bez šaubām tēls, kuru uz ekrāniem izveidojuši Devids Duhovni un Pīrs Brosnans. Viņam, visdrīzāk, patiks juteklisks un cēls parfīms ar tabakas lapu, muskusa un pačūlijas aromāta notīm.

Piedzīvojumu meklētājs – tāds, kā, piemēram, Harisons Fords filmā „Indianas Džonss”. Viņš aizraujas ar daivingu vai mīl peldēt ar plostu pa upi. Neļauj skumt nedz sev, nedz arī apkārtējiem. Viņa aktīvai dabai būs piemēroti „ādas” un vetīvera aromāti.

Īsts džentlmenis – tāds, kā, piemēram, Klārka Geibla varonis. Augstsirdība un gods viņam ir vissvarīgākās lietas. Viņš ir labsirdīgs un taisnīgs. Vislabāk viņam uzdāvināt klasisku parfīmu ar papardes zieda, sandalkoka un ciedru aromāta notīm.

Lāga puisis, kurš patiesībā nemaz nav tik vienkāršs, kā pirmajā brīdi šķiet. Breds Pits bieži vien filmās atveido tieši šādus simpātiskus un it kā ļoti vienkāršus varoņus, kuri nepieciešamības gadījumā ir spējīgi uz visu. Tādam cilvēkam vislabāk uzdāvināt parfīmu ar ģerānijas un ozola sūnu aromāta notīm.

Dāviniet to, kas Jums pašai patīk
Un visbeidzot, pats galvenais. Kaut arī parfimērijas likums vēsta: aromātam jāpatīk pašam tā nēsātājam. Taču katra sieviete pilnīgi skaidri zina: viņas varoņa parfimērijas aromātam vispirms jāpatīk viņai pašai. Tāpēc, ja Jūs labi jūtaties līdzās noteiktam aromātam, droši iegādājieties to un uzdāviniet tam, ar ko vēlaties būt kopā līdz mūža beigām. Savukārt tad, ja Jūs sajutīsiet aromātā kaut ko sev nepatīkamu, tad meklējiet citu. Tas nav domāts Jums. Precīzāk sakot, Jūsu vīrietim.
Ņemiet vērā to, ka ar gadiem oža pasliktinās, tāpēc „eleganta” vecuma vīrieša smaržām jābūt izteiksmīgākam un noturīgākam, nekā gados jaunākiem stiprā dzimuma pārstāvjiem. Bet tai pat laikā Jums nav jāaprobežojas ar klasisku aromātu gammu: kā liecina pārdevēju novērojumi, tad tieši uni aromātus iecienījuši daudzi vīrieši pēc 40.
Vīriešu parfimērijas tirgus ir samērā konservatīvs. Vīrieši retāk, nekā sievietes, improvizē un eksperimentē ar aromātiem. Viņi labprātāk pieturas pie vienām smaržām. Piemēram, paņemsim pašu pirmo „vīriešu” parfīmu, kura pamatā ir lavanda. Līdz šim brīdim šis augs ir līderis vīriešu parfimērijas ražošanā.
Viens no vīriešu aromātu konservatīvisma faktoriem, lai cik tas dīvaini nešķistu, saistīts tieši ar sievieti. Jo bieži vien kavalieris tieši viņas dēļ gatavs uz dažādām viltībām, lai iepatiktos, izceltos, izdalītos. Vīrieši šajā ziņā ir vieglāk ievainojami. Tāpēc tad, ja aromāts nepievīla, atstāja vajadzīgo iespaidu uz sievieti vai draugiem, tad arī turpmāk vīrietis turpinās to lietot.

Vīriešu un sieviešu smaržas
Galvenais ar ko vīriešu smaržas atšķiras no sieviešu smaržām – tās ir bāzes notis. Vīriešu aromātos akcents tiek likts uz koksnes, meža, skuju, šipra, papardes, citrusaugļu, zāles, austrumu, jūras, fužēras (mākslīgi iegūtiem), sīvām, ādas notīm.
Taču pēdējā laikā vīriešu parfimērijas sastāvs ir nedaudz mainījies. Piemēram, agrāk vīriešu aromātā ziedu notis bija tikpat kā nemanāmas. Tika pievienota tikai lavanda, kas ienesa vieglu svaigumu un tīrības sajūtu. Tagad parfimēri samērā atklāti akcentē uzmanību tieši uz ziedu notīm.
Sevišķi populāri ir salvija, lavanda, ģerānija. Bez tam, praktiski visu vīriešu aromātu sastāvā pēdējā laikā tiek iekļauti maigi augļu komponenti, kas padara aromātu pievilcīgāku un piešķir tam dzīvības spēku.
„Vīriešu parfimērija tagad ir ļoti feminizēta”, – saka slavena zīmola parfimēre. Pēc viņas domām, šīs pārmaiņas nav nejaušība. „Vīriešiem mūsdienās vairs nevajag pierādīt savu vīrišķību, viņu sociālais stāvoklis ir mainījies, viņi aktīvi piedalās mājas darbos, ģimenes dzīvē”.
Daudzas sievietes dievina vīriešu smaržas, bet daudziem vīriešiem patīk sieviešu smaržas. Šī iemesla dēļ daudzi parfimēri uzskata, ka smaržu iedalīšana sieviešu un vīriešu – tas ir mākslīgs mārketinga izgudrojums. Palūkosimies simts gadus senā pagātnē – tolaik vīrieši iesmaržinājās ar odekolonu, kuram bija jasmīna un rozes aromāts, bet sievietes – ar bergamotu. Pat smaržu pudelītes bija vienādas. Šāda veida sadalīšana tika veikta amerikāņu tirgus ietekmes rezultātā.
Sieviešu smaržas
vairs neatšķiras no vīriešu smaržām. Sieviešu un vīriešu uzvedības maniere kļūst arvien vairāk līdzīga. Tas viss atspoguļojas parfimērijas aromātos. Mūsdienās lielāka daļa sieviešu strādā, viņas sēž savās darba vietās uzpucējušās un iesmaržinājušās, pilnīgi pārliecinātas par dzimumu neitralitāti. Birojos, jo sevišķi ASV, seksualitāte ir izskausta no darba vietām, tāpēc erotiskas sieviešu smaržas vairāk netiek izmantotas šajā vīriešu pasaulē. Kā alternatīva sievietēm tiek piedāvāti jauni vīriešu aromāti. Šajos parfīmos dominē svaiguma aromāts un tie vairs neizraisa kaisli.
Patiesībā tikai 10% ingredientu atšķir sieviešu aromātus no vīriešu aromātiem. Bet pārējie 90% ir biseksuāli un unisex, tāpēc iedalījums vīriešu un sieviešu aromātos ir kļuvis ļoti nosacīts. Lavanda, hiacinte, lilija, vaniļa un sandalkoks piemēroti gan sievietei, gan arī vīrietim. Veidojot sieviešu aromātu, noteicošās ir ziedu notis, bet vīriešu – sīvie-koksnes. Ja topošo smaržu dzimums nav skaidri izteikts, tad pievieno „hormonus” – ekskluzīvie sieviešu (tuberoze) vai vīriešu (tabaka un āda). Bet dažreiz pilnīgi pietiek aromātu vienkārši ietērpt „vīriešu” vai „sieviešu”  drēbēs.

Dažas lietas, kas jāņem vērā iegādājoties vīriešu smaržas:

Birojā nav pieļaujami pārlieku spēcīgi, piesātināti aromāti. Ne velti slavens angļu modes dizaineris ir teicis, ka „Parfīms – tas ir čuksts, nevis kliedziens”. Labāk izvēlēties klasiskus aromātus. Parasti tās ir sarežģītas kompozīcijas, kuru sastāvā ietilpst skuju, koksnes, citrusaugļu un jūras aromāta notis. Ciedra un skuju aromāts piešķir sīvumu, salvija un vībotne – rūgtumu, tabaka – eleganci, stingrību un vīrišķību, pipari un citas garšvielas – asumu un možumu.

Jauneklim paredzēts aromāts atšķiras no nobriedušam vīrietim paredzēta aromāta, līdzīgi, kā jauniešu virsjaka no lietišķa kostīma. Jaunam vīrietim var uzdāvināt vieglu un svaigu aromātu. Biznesa cilvēkiem vai politiķiem labāk izvēlēties dārgu un ekskluzīvu parfimēriju, kas pasvītros viņu stabilitāti un uzticamību. Radošo profesiju pārstāvjiem būs piemēroti viegli un oriģināli aromāti.

Neformālām tikšanām, uz kurām parasti visi dodas brīvā stila apģērbā, būs piemēroti vienkārši un mierīgi aromāti. Piemēram, viegli un svaigi zāļu vai citrona aromāti ar siltu, maigu jutekliskumu – šādu aromātu parfimēri dēvē par balzāmisku, bet aromāta bāzes notis – cēla āda, bergamots, muskuss. Vēl būs piemēroti šipra grupas aromāti ar rūgtām koksnes notīm.

Sporta nodarbībām būs piemēroti tualetes ūdeņi ar vieglu, gandrīz neitrālu aromātu, piemēram, enerģiski citrusaugļu, jūras un ozona aromāti.

Dodoties „sabiedrībā” var izvēlēties piesātinātus un smagnējus aromātus, kuru galvenie komponenti ir garšaugi, ambra, muskuss, vaniļa, citrusaugļi. Vēl būs piemērots „austrumu” parfīms – tie ir pārdroši aromāti, kas paredzēti tiem, kam patīk eksotika. Parasti tie ir spilgti, temperamentīgi aromāti, kam piemīt biezas, balzāmiskas aromāta notis, kuras papildina eksotisku ziedu un augļu notis. Saviesīgos pasākumos labi iederēsies smaržas, kas apvieno sandalkoka, kanēļa, kafijas, ruma un ādas aromātu notis.

Raksts tapis sadarbībā ar apģērbu un apakšveļas interneta veikalu StarStyle

Dalīties.

4 komentāru

  1. Vīram parasti patīk aromāti, kurus izvēlos. Viņš pat dažkārt saka, ka es viena pati viņam varētu nopirkt labas smaržas.

  2. Garš raksts, bet interesanti 🙂 sakiet, ko man darīt, ja smaržas, kas patīk šim vīrietim, ir beiguši ražot. Atrast jaunas nezinu kā, jo nezinu kā tās smaržoja, viņam prasot skaidrība nerodas 🙂 varbūt zināt – Harley Davidsson, melnās 🙂 kas tām būtu līdzīgas?

  3. Atkarībā pēc vīrieša bet vispirms jānoskaidro kādas viņam patīk nevis ieiet pirmā veikalā un uzticēties pārdevējam un vēl jo vairāk izdarīt savu izvēli pēc kautkādas tur aptaujas vai uzvedības tipa. Vēl jo vairāk ja izvēle izdarītu balstoties uz šeit sarakstīto pēc kura sieviete nodomā nu es nevaru nošaut greizi , nopērk tur kautkādas un izrādās ka tās tā īpaši pie sirds viņam nemaz neiet un viņš nemaz tik daudz viņas nelieto kā bija cerēts un tad tas viss sāk smirdēt pēc vilšanās. Gribi nopirkt smaržas kas patiktu noskaidro kāds tips tam patīk un tad izdari kautkādu izvēli.

Atstāt Ziņu